***
In history, many more things have been lost than left behind.
This is unlikely to change in the future.
So it probably doesn't matter then if I add one more painting,
Because it will not change this fact regardless of whether the painting remains or disappears
Shinji Asano : 2007
Shinji Asano
1966 Born in Yokohama,Japan
1995 Solo Exhibition Memorabilia-the Measurement of Dice-,Ginza Aoki Gallery
1999 Solo Exhibition, Ikebukuro Tobu Department Store Art Gallery
2004 Exhibition ZAHIR -the Nonexistent Mirror-, Ginza Aoki Gallery
2005 Exhibition Hazard-the Objective Incident-, Ginza Aoki Gallery
2006 Personal Art Exhibition, "cenotaph" Ginza Aoki Gallery
Exhibition Objet by Painters, Osaka Gallery Bernart
alternite : sensibilia Elsewhere in the Hands,PARADA, Kichijoji, Tokyo
'06 Korea Young Artists Biennale', Daegu Culture and Arts Center, South Korea
2007 Exhibition the Aesthetic of Gills' Love, Rockn'Doll Museum, Tokyo
Solo Exhibition,Takanawa Keiyudoh Gallery
2009 "Sacred Art" Wessobrunn:Lofthouse Galerie, Germany
"IFAA Exposition L'art fantastique 2009" Paris:Espace Culturel Bertin Poiree, France
2011 "A door between two worlds" Paris:Atelier Z Centre Culturel Christiane Peugeot, France
"Exposition L'ART GENSO International -Fantastic & Visionary art" Paris:Espace Culturel Bertin Poiree, France
In addition to this, Shinji Asano has staged many more
personal exhibitions in various locations.
|
2000年以降、それまで培って来た古典技法の研究を更に進め、下地や溶剤の工夫に加え、全ての作品において使用する油絵の具を、自家製の「手練り油絵の具」としている。これは19世紀に崩壊する以前の、油絵が幾世紀もの時間をかけて完成させた技法の体系を復興させ、正しく受け継ごうとする意志による。 技法研究の大家グザヴィエ・ラングレによれば、現在市販されているチューブ絵の具は工場で機械によって練られており、これは品質よりもその扱いの簡便性や生産性を優先されている為、産業革命以前に工房で作られていた絵の具と比較して、発色や絵の具のノビ、乾燥性などで実は決して優れている訳では無いと言う。ルネサンスやバロック期、いわゆる絵画の黄金時代に作られた油絵本来の美しいマチエールは、現在の材料では物理的に再現が非常に困難なのである。 現在世界でも稀な、昔日の工房さながら絵の具を作る所からはじめる方法で描かれたマチエールに注目してほしい。 <浅野信二作品の技法的特徴/2007 新宿小田急「浅野信二・掛川和彦二人展」より> |